Log ind i AftalePortalen
Klik på "Organisationer" i topmenuen eller søg efter organisationsnavnet i søgeboksen nedenunder.
Klik på den ønskede organisationen i listen eller på "Info" for at få vist organisationen.
Vinduet "Detaljer - Organisation" åbnes.
Klik på "Rediger" for at åbne vinduet "Rediger Organisation" og rette i organisationens informationer (se felternes formål på Organisation - Oprette).
Klik på fanen "Routere" i Organisationsvinduet.
Klik på knappen "+ Tilføj Router".
Et vindue med "Ny Router" dukker op, hvor Routertype skal vælges. Der kan vælges mellem MPLS, SDN hosting og SDN router.
I tilfælde af SDN hosting og SDN router (som benytter internt prædefinerede skabeloner), kan der herefter trykkes "Gem", i tilfælde af MPLS er valgt, kan der trykkes "Næste".
MPSL
Vinduet "Ny Router" åbnes:
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Navn | Routernavn | ja |
IP-adresse | IP-adresse | ja |
Brugernavn | Brugernavn til router | ja |
Adgangskode | Adgangskode til router | ja |
Bemærkning | Evt. bemærkning om ruteren |
Klik på "Gem" for at gemme Routeren. Der kan tilføjes mere end én router.
Der kan maximalt tilføjes én SDN hosting instans og én SDN router instans pr. organisation.
Hvis der allerede er tilføjet en af disse typer, kan de ikke vælges og fremgår derfor ikke af dropdown listen i feltet "Routertype".
Hvis både SDN hosting og SDN router er tilføjet som routere til Organisationen, vil klik på "+ Tilføj Router" resultere i en direkte åbning af MPLS vinduet.