Oprette, slette og ændre portalias er forbeholdt SDN-Admins. Har du behov for at få tilføjet et port alias som ikke er på listen, så send en mail til sdn@medcom.dk med information om dit nye port alias.
Rettelse af et port alias
Log ind i AftalePortalen
Vælg på "System" i topmenuen og klip på "Portalias".
Fremsøg i listen det ønskede Portalias ved hjælp af søgeboksen.
Klik på linien for det givne Portalias eller tryk på "Rediger" for at rette port alias.
Vinduet "Rediger Portalias" åbnes.
Indtast dine ændringer - se evt. Portalias - Oprette for feltbeskrivelser.
Klik på "Gem" for at udføre dine ændringer.
Et port alias kan kun redigeres, hvis det endnu ikke er tilknyttet en service, eller hvis alle relationer til portaliases i systemet er blevet slettet.
Hvis port alias ikke kan redigeres, vil feltet "Noter" vise "Portalias kan ikke redigeres. Der findes services, som anvender portaliaset."