Det er en nødvendighed at oprette Organisationen i Brugerstyring (LDAP) først, da denne senere vil optræde i en liste over uoprettede LDAP navne i AftalePortalen.
Oprettelse af Organisation i Brugerstyring (LDAP)
Log ind i Brugerstyring (LDAP)
Klik på "Organisationer" i topmenuen.
Klik på "Opret Organisation" i undermenuen.
Et vindue med "Ny Organisation" dukker op
På fanen "Organisation info" udfyldes de nødvendig felter:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Organisation | Indtast et organisationsnavn | Ja |
Beskrivelse | Indtast en kort beskrivelse af organisationen |
Oprettelse af organisationen i SDN Aftalesystemet
Log derefter ind i SDN Aftalesystem ved at trykke på aftaleportal i topmenuen
Klik på "Organisationer" i topmenuen.
Klik på "Opret Organisation" i undermenuen.
Et vindue med "Ny Organisation" dukker op
På fanen "Info" udfyldes de nødvendig felter:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Navn | Indtast et organisationsnavn | Ja |
LDAP Navn | Væg den organisation du netop oprettede i Brugerstyringssystem (LDAP) | Ja |
ACL Navn | Navnet på access control listen | Ja |
Shared Secret | Hvis der bliver brugt en shared secret | |
BGP Aktiveret | Er BGP aktiveret Ja/Nej | |
Effektueringsprocess | Giver noget information til brugere, når aftaler bliver oprettet | |
Beskrivelse | Beskrivelse af organisationen | |
Overvågningsmail | ||
Telefon | Overvågningstelefon |
Klik på "Gem" for at gemme organisationen og aktivere muligheden for at tilføje Router-, DNS-, Subnet-, Tunnel-, Autoritation- og Kontakt-informationer til organisationen.
Tilføjelse af Router
Klik på fanen "Routere" i Organisationsvinduet.
Klik på knappen "+ Tilføj Router".
Et vindue med "Ny Router" dukker op, hvor Routertype skal vælges. Der kan vælges mellem MPLS, SDN hosting og SDN router.
I tilfælde af SDN hosting og SDN router (som benytter internt prædefinerede skabeloner), kan der herefter trykkes "Gem", i tilfælde af MPLS er valgt, kan der trykkes "Næste".
MPSL
Vinduet "Ny Router" åbnes:
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Navn | Routernavn | ja |
IP-adresse | IP-adresse | ja |
Brugernavn | Brugernavn til router | ja |
Adgangskode | Adgangskode til router | ja |
Bemærkning | Evt. bemærkning om ruteren |
Klik på "Gem" for at gemme Routeren. Der kan tilføjes mere end én router.
Der kan maximalt tilføjes én SDN hosting instans og én SDN router instans pr. organisation.
Hvis der allerede er tilføjet en af disse typer, kan de ikke vælges og fremgår derfor ikke af dropdown listen i feltet "Routertype".
Hvis både SDN hosting og SDN router er tilføjet som routere til Organisationen, vil klik på "+ Tilføj Router" resultere i en direkte åbning af MPLS vinduet.
Tilføjelse af DNS-Suffiks
Klik på fanen "DNS" i Organisationsvinduet.
Klik på knappen "+ Tilføj DNS-Suffiks".
Et vindue med "Nyt DNS-Suffiks" dukker op.
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Navn | DNS-Suffiks navn | ja |
Klik "Gem" for at gemme DNS-Suffiks. Der kan tilføjes mere end ét DNS-Suffiks.
Tilføjelse af Subnet
Klik på fanen "Subnet" i Organisationsvinduet.
Klik på knappen "+ Tilføj Subnet".
Et vindue med "Nyt Subnet" dukker op.
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Subnet | Subnet CIDR | ja |
Under indtastning laves løbende beregninger om input er et gyldigt Subnet/CIDR, og i givet fald præsenteres IP-Range, Maske og Antal IP-adresser der er til rådighed i det aktuelle Subnet.
Klik "Gem" for at gemme Subnettet. Der kan tilføjes mere end ét subnet.
Eksempel på subnet adresse: 172.16.0.0/16
"172.16.0.0" er netværksadressen og "/16" er CIDR
Systemet vil ikke godtage adressen, hvis den ikke er gyldig.
Tilføjelse af Tunnel
Klik på fanen "Tunnel" i Organisationsvinduet.
Klik på "+ Tilføj Tunnel".
Et vindue med "Ny Tunnel" dukker op.
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
CIDR | Tunnel CIDR | ja |
Tunnel ID | Tunnel ID |
Under indtastning af CIDR, laves løbende beregninger om input er et gyldigt CIDR, og i givet fald præsenteres IP-Range, Maske og Antal IP-adresser der er til rådighed i det aktuelle CIDR
Klik "Gem" for at gemme Tunnel. Der kan tilføjes mere end én tunnel.
Tilføjelse af Smokeping
Klik på fanen "Smokeping" i Organisationsvinduet.
Klik på "+ Tilføj Smokeping".
Et vindue med "Ny Smokeping" dukker op.
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
IP-adresse | IP-adresse | ja |
Beskrivelse | Beskrivelse |
Klik "Gem" for at gemme Smokeping. Der kan tilføjes mere end én smokeping.
Tilføjelse af Autorisation
Klik på fanen "Autorisation" i Organisationsvinduet.
Klik på "+Tilføj Autorisation".
Et vindue med "Ny Autorisation / <Organisations-navn>" dukker op.
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Brugernavn | Bruger | ja |
Gruppe | Gruppe | ja |
Klik "Gem" for at gemme Autorisation. Der kan tilføjes mere end én autorisation.
Tilføjelse af Kontakt
Klik på fanen "Kontakt" i Organisationsvinduet.
Klik på "+ Tilføj" i "Kontaktpersoner" kolonnen.
Vinduet "Ny Kontaktperson" åbnes.
Indtast følgende:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Kontaktperson | Kontaktperson fra listen | ja |
Kontakt-labels | Mængde af kontakt-labels - disse enables, når der er valgt en kontaktperson i dropdown listen. | Afhængig af kontakt-label indstillingen for den givne Organisation. |
Klik "OK" for at overføre kontaktinformationerne til Organisationsvinduet - ændringerne er først gemt i det øjeblik der trykkes "Gem" i Organisationsvinduet.
Der skal tilføjes minimum én Kontakt til Organisationen med de kontakt-labels som er påkrævet i Organisationen.
Yderlige kontaktinformation
Yderligere kontaktinformation tilføjes under fanen "Kontakt" ved at udfylde:
Felt | Værdi | Påkrævet |
---|---|---|
Yderligere kontaktinformation | Tekstbeskrivelse af kontaktinformation | |
Tilføj alle org. admins | Boolean, true = alle brugere i organisationen som har rollen Org. Admin tilføjes til kontaktlisten. |