Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

AftalePortalen bygger på at aftalerne er elektronisk juridisk bindende aftale mellem klienten og servicens udbyderen i et givet tidsrum.


For at logge ind i AftalePortal

Log ind her: AftalePortal

Når du logger ind skal du indtaste dit "User Name" og "Password"

Tryk på "Log ind"




Herefter vil der automatisk komme en SMS til det telefonnummer, som er koblet op til din brugerkonti.

SMS koden er kun gældende 24 timer. 

Tryk på "Log ind"



Når du er logget ind


Startsiden vil altid være den organisation som din "Brugerkonti" er tilknyttet.

I dette tilfælde er "Organisation: Netic A/S" som er startsiden på billedet. 

Herunder gennemgåes hvilke punkter, som startsiden består af.

1. Top menuen og tilhørende undermenu.

2. Autorisation

3. Services

4. Søgning

5. Opgaver og Aktuelt 

6. Organisation



1. Top menuen og tilhørende undermenu

Top menuen har flere funktioner. "Søgning","Service", "Aftaler","Klienter", "Organisationer", "System" og "Brugerprofil"

Undermenuen har ligeleds forskellige funktioner, alt efter hvilke top menu du er på.

Herunder vil der gennemgåes de forskellige funktioner der er i top menuen.




Hvis du trykker på følgende funktioner, sker der dette:

"Søgning": Her kan du søge på tværs af organisationer. Søgning påbegyndes ved at indtaste tekst eller evt. IP adresser. Når der er trykkes ”Søg” påbegyndes søgningen. 

"Service" : Her kan du se de services som er tilknyttet i den valgte organisation. Undermenuen giver dig flere muligheder f.eks.  at "Opret Service" eller "Opret Servicesvindue" Alt efter hvilken brugerrettigheder du har.

"Aftaler" : Her kan der ses hvilken aftaler der har en relevants for den organisation som du står i. Undermenuen giver muligheder såsom at "Anmode om aftale" for alle services der er i SDN Aftalesystemet.

"Klienter" : Her kan der ses hvilke klienter der er tilknyttet i organisationen. Her kan der ses informationer  såsom "Aftaler"  og "Detaljer" hvor du bla. kan redigere klienten, hvis du har brugerrettigheder til det. Undermenuen giver dig mulighed for at "Opret Klient", men kun hvis du har brugerrettighederne til det.

"Organisationer" :  Her kan der ses alle de organisationer, som er en del af SDN Aftalesystem. 

"System" : Dropdownmenuen til "System" giver forskelige muligheder, såsom genveje til  "Brugerstyring (LDAP)" ,"AftaleJira" og "AftaleDocs".

"Brugerprofil" : Dropdownmenu til "Brugerprofil" giver mulighed for at "Benyt Autorisation" "Drop Autorisation" og "Log ud"


2. Autorisation

"Autorisation" står i det blå felt. Her kan du se hvilken organisation du står i. 


3. Services

I fanen "Services" vises de forskellige "Servicegruppe"  der er tilknyttet organisationen.

Når der trykkes på en "Servicegruppe" vises der relevante informationer, om de services der er tilknyttet gruppen.

Ved tryk på "Detaljer" på den enkelte service, kan man tilgå yderligere detaljer om servicen. Der er mulighed for at "Rediger" og "Anmod om Aftale",  alt efter Brugerens rettigheder.


4. Søgning

Denne gule boks "Søgning" findes under samlige funktioner, som er i topmenuen. Denne søgningboks skifter alt efter hvilken topmenu du befinder dig i og giver forskellige muligheder.

Herunder gennemgåes de forskellige søgningsbokse under hver topmenu.



Søgning:


Service:


Aftaler:

Klienter:

Organisationer:



  • Søgning - Denne søgeboks, giver dig mulighed for, at søge på tværs af alle organisationer, der er en del af SDN Aftalesystem. Dette indebære alt, såsom "Service""Aftaler""Organisationer" og "Klienter".
  • Service - Denne søgeboks, giver dig mulighed for, at søge specifikt efter services, som er en del af den valgte organisation.
  • Aftaler - Denne søgeboks, giver dig mulighed for, at søge iblandt aftaler, for som har en relevance, for den eller de organisationer som du er en del af. Ydeligere kan der specificeres, hvilken type søgning der kan laves, ved at vælge en af de 4 attributter som ses i toppen af søgeboksen.
  • Klienter - Denne søgeboks, giver dig mulighed for, at søge iblandt de klienter, der er en oprettet i din organisation.
  • Organisationer - Denne søgeboks, giver dig mulighed for, at søge iblandt samtlige organisationer, som er en del af SDN Aftalesystem.



5. Opgaver og Aktuelt 


I Opgaver og Aktuelt boksen kan du se opgaver som enten venter på godkendelse, eller aftaler der er ved, at udløbe. Indholdet af denne boks, er afhængig af hvilket Bruger rettigheder du har. Dette vil sige, at hvis du har bruger rettigheder til at godkende på servicen, vil der i boksen blive vist, at der "Venter på Godkendelse", eller hvis en aftale på servicen er ved, at udløbe " Udløber inden for X tid".



6. Organisation

"Organisation" boksen viser generelle informationer om den organisation, hvor servicen, klienten eller aftalen er en del af. Boksen viser blandt andet, hvor mange services og aftaler organisationen har.








  • No labels