Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Dette dokument beskriver sagsstyringdelen i AftalePortalen. Til denne del bruges JIRA fra Atlassian.

Termer

Nedenstående termer har samme betydning og kan blive brugt i flere sammenhænge i systemet.

  • Sag = JIRA issue
  • Sagsstyring = JIRA
  • Projekt = JIRA projekt
  • Status = JIRA status
  • Mail = email

Projekter

Sagsstyring i JIRA er inddelt i 3 projekter:

  1. AFTALER - (Projektnøgle: REQUEST).
  2. SERVICE VINDUER - (Projektnøgle: SVCWINDOW).

Se screenshot nedenfor.

AFTALER

Dette projekt i sagsstyringdelen indeholder alle sager der vedrører anmodninger om aftaler i AftalePortalen. Når der bliver oprettet en anmodning om en aftale, vil der blive oprettet en ny sag i JIRA med nøgle prefix REQUEST f.eks. REQUEST-1212.

Når et REQUEST issue bliver oprettet i JIRA sker der følgende:

  1. Der bliver udsendt en e-mail til brugere af typen "Aftale godkendere".
  2. Sagen har status ÅBEN.

Når en bruger med rollen "Aftale godkender" trykker på "Godkend aftale" eller "Afvis aftale" sker der følgende:

  1. Sagen lukkes og status ændres til lukket. 
  2. Der sendes en email til opretter af aftalen om, at aftalen blev godkendt eller afvist.
  3. Hvis aftalen bliver godkendt bliver der kontrolleret, om der findes relaterede åbne EXPIRE issues (EXPIRE issues med samme aftale ID som REQUEST issue). Findes der en eller flere bliver status ændret til lukket.

Det er kun muligt for Aftale godkendere og rapportør at se denne sag i JIRA.

Se screenshot nedenfor for et skærmbillede af en sag for typen Aftale anmodning.

SERVICE VINDUER

Når der bliver oprettet et servicevindue i AftalePortalen, vil der blive oprettet en servicevindue sag i JIRA med prefix SVCWINDOW.

Når et SVCWINDOW issue bliver oprettet i JIRA sker der følgende:

  1. Der bliver sendt en mail til rapportør og Service vindue modtagere.
  2. Sagen har status åben.

Servicevinduer hvor Servicevindue slutdato er overskredet vil automatisk blive lukket.

Servicevinduer hvor Servicevindue startdato er mindre end 24 timer, vil der blive sendt en mail til tidligere ovennævnte modtagere.

Servicevinduer hvor Servicevindue startdato er mindre end 10 minutter, vil der blive sendt en mail til tidligere ovennævnte modtagere.

Det er kun muligt for Service vindue modtagere og rapportør at se denne sag i JIRA.

Se screenshot nedenfor for et skærmbillede af en sag for typen Servicevindue.

  • No labels