Aftaler er en essentiel del af AftalePortalen, hvor disse aftaler har til formål, at skabe juridiske bindende aftaler for services mellem forskellige organisationer.
En aftales forløb kan ses i figuren til højre på siden, dette flow kører fra en anmodning om en aftale, til aftalen udløber. Her under er vist en liste, der giver en hurtig gennemgang af et flow for en aftale.
- Brugeren opretter en anmodning på en klient, om brug af en service, dette kan kun gøres hvis brugeren har den rigtige autorisation, læs Autorisation.
- Når en anmodning er oprettet, vil en sag blive oprettet i AftaleJira. Læs mere om AftaleJira. Her godkender en på den gældende service, vil kunne godkende eller afvise anmodningen om brug af servicen. Godkende eller afvise en anmodning vil kunne kunne gøres, med den rigtige autorisation, læs Autorisation.
- Hvis aftalen godkendes, ville klienten kunne bruge den service, som anmodningen er rettet imod, aftalen gældende i det tidsinterval der er sat for aftalen, som standard 5 år.
- Når aftalen er ved at udløbe, som standard 3 måneder før, 1 uge før og på dagen, vil en mail blive sendt til, klientens organisations admins. Ydeligere vil der også blive sendt en mail til, servicens organisation admins og brugere der står i servicens kontakt info, om at aftalen er ved at udløbe.
- Hvis aftalen skal fornyes, er det op til de to organisationer at fornye aftalen
- Når brugerens organisation modtager en mail, kan de anmode om at forlænge aftalen
- Når Servicens organisation modtager en mail, kan de initiere en samtale om, at forlænge aftalen.
- Hvis aftalen ikke forlænges vil adgangen til servicen lukke ned.
For at kunne Anmode, forlænge eller godkende en aftale, kræver det den tilsvarende autorisation
Anmode om aftale
For at anmode om en aftale, følg guiden i linket herunder
Godkende aftale
For at godkende en anmodning om en aftale, følg guiden i linket herunder